Friday, September 9, 2011

pre-depature

Assalamualaikum :)

Yada..yada. Hari ni jumaat, sayyidul yaum~ Semalam telah berlaku pre-departure, yakni taklimat pra-penerbangan untuk JPA schoolars kat bangunan JPA, putrajaya. Jadinye, pagi2 buta kami satu keluarga bergerak melaksanakan misi untuk tiba di putrajaya seawal 9 pagi. =,=


Kitorang kene pakai blaer khas yang ditempah oleh JPA. Custom made tu. Ade rasa macam lawyer pulak. Haha.. Nak dijadikan cerita, ak sampai ke destinasi dalam pukul 9.15 pagi, di mana time tu semua orang dah masuk dewan. Hebat kan? Padahal diorang sume tu datang dari seluruh Malaysia. Ak yang datang dari selangor ni pun lambat. aisehh...



Kami ada 4 sesi dalam taklimat tersebut. Pertamanya, taklimat ringkas dari pihak JPA sendiri oleh cik Farah dan Encik Othman. About the Do's and the Don'ts. Apa yang kami perlu buat setibanya di Egypt nanti. Siapa pegawai yang bertanggungjwab menjadi bapa n family kitorang kat sana nanti. Dan bacaan ikrar sebagai last agreement between us and the country. Tharu pulak rasanya :)

Kemudian, ada taklimat dari pihak bank dan Malaysia Airlines. Time ni jugak, kitorang dapat segala perbelanjaan n peruntukan elaun untuk 3 bulan akan mendatang di Mesir nanti. @,@ cuak lak pegang duit banyak2. Tapi memang banyak barang nak kene beli pun. Yela, hidup kat sana bukan sebulan dua, tapi 6 tahun. Dan daripada pihak MAS, kitorang tau secara tuntas tentang flight kitorang.

InsyaAllah 15 Sept 2011, 9.15 pagi. berkumpul pukul 3 pagi. T,T


Pastu, ada sharing session dari senior JUST sendiri. Dan taklimat ni habis secara officialnya pada pukul 1.30 petang. Then, ape lagi. Amek peluang pusing2 putrajaya! Alhamdulillah berkesempatan ke Alamanda n Giant Shah Alam. Weeeeee~~ hak3.


Kat tepi tasik yang tepi masjid. Ramai foreigners dalam masjid tu. Macam2 cara solat ade.



Sekian :)

[rse cam post ngarut2 je..huhu]





No comments: