Saturday, March 23, 2013

Dang dang

Assalamualaikum :)

Dunia dah terputar balik. Aku rasa aku dah besar meninggi, aku dah jejak alam dewasa dan sekarang kena jadi orang yang selama ni aku tak pernah terpikir nak jadi.

Hidup tanpa worries? Naaah. Ridiculous.

Hidup nak enjoy? Naaaaah. Kau sendiri yang rugi.

Bila tengok klip video lagu2 english, rasa nak tergelak. Sebab, takde motip. Apa makna hidup untuk fun? Kalau hidup untuk fun, bila habis satu fun, kita kena carik satu lagi fun. Penat weh. Pastu stress sebab tak pandai nak handle satu satu dugaan yang tetiba muncul. Hati lemah, rapuh.

Tapi hidup takde fun tak bermakna kita kena hidup sengsara.

Hidup kita kena sederhana.
But always aim towards perfections.

Nikmat bahagia tu definisinya banyak.
Tapi basicnya, semuanya kena bersandarkan redha dan syukur.

Dihargai dan menghargai.

Terima dan memberi.
Semorang saling membantu, sokong menyokongi. Bukankah itu definisi bahagia yang terbaik?



Walaupun dunia tak seindah itu.
Maksudnya, mungkin susah nak jadi camtu.

Tapi boleh cuba.

Latih hati, latih diri.
Kalau kita sayang Allah,
Dia akan hadirkan orang-orang untuk menyayangi kita.
Bagi aku,
Itulah hadiah terbaik manifestasi cinta-Nya pada kita di dunia.

Sebab kita perlukan orang-orang yang mencintai-Nya di sekeliling kita.
Kemudian kita sama-sama saling menyokong untuk lebih mencintai-Nya.

Jiwangs -banyak sangat tulis word cinta ni.

Nampak cam definisi bahagia aku yang kat atas tu hanya berkisar manusia kan? Memang kita boleh bahagia dengan feel yang Allah sayang kita je, tapi susah untuk kita kuat sensorang. Siyes. Sebab tu Allah tolong kita dengan cara menghadirkan orang lain. Dia tahu manusia ni hidup muafakat, perlu saling bergantung, tapi sumenye kena sandarkan pada yang satu. Ukhuwah lillah orang kata. 

Kalau tak,

Kenapa anak perlu ada mak?
Kenapa cikgu perlu ada murid?
Kenapa doktor perlu ada pesakit?
Kenapa yang bercakap perlu ada pendengar?
Kenapa penulis perlu ada pembaca?

Haha.

Takde pape lah.

Gelak sebab taktau berapa kali dah tulis pasal benda ni. Mungkin benda ni je kot yang berlegar-legar dalam kehidupan aku saban hari. Boring en?

Pesanan terakhir, putarkan semua pergantungan tu kepada pergantungan hanya kepada Al-Wakil. Expect Dia je. Camtu kau takkan penat over over dengan manusia.

Sekian.


No comments: