Saturday, February 14, 2015

Terbang

Assalamualaikum

Seminggu telah berlalu sejak cuti winter untuk tahun ini. Dalam seminggu itu juga, macam-macam benda telah berlaku. Exam commed yang lepas membuatkan aku merasa perlu untuk mendapatkan suasana baru. Aku sekarang berada dalam kondisi lemau yang teramat. Perlu keluar daripada kepompong ini.

Cuti yang lepas, aku, usrahmates dan beberapa akhawat dari azhar telah berjaulah ke United Kingdom, Europe selama 9 hari, in which jaulah ni cukup membuka mata aku tentang apa ertinya hidup dalam gerabak DnT yang sangatlah luas ini. We don't need to be confined in our own pemahaman je. Rasa jumud sangat sebelum ini untuk melimitkan capaian dakwah ini dengan indikator2 lalu, dan lebih masalah lagi ialah bila kita stuck dekat our own weakness dan tak mahu bergerak keluar darinya.

Cam, tahu ada masalah tapi tak fokus pada strenghness, then tiap kali muhasabah mesti akan picked-out problem yang sama je. Berada bersama akhawat UK juga membuat kitorang sedar dalam semangatnya kita berdakwah, tarbiyah adalah nilai yang tak pernah boleh tolak tepi. In fact, itulah sebenarnya modal dakwah kita. Allah, RasulNya, dan agama ini. Kepada Allah kita menyeru, bukan? Jadi kalau daie tu sendiri belum cukup capaian rantai hubungannya dengan TuhanNya, mana mungkin dakwah itu akan berlaku dengan baik.

I would write more but I have to stop here.
Till then,

mumblyme
#roadtobecomeakhawat

No comments: