Friday, April 13, 2012

ciskek


keh keh. makanan lagi.


"Nabilah, aku nak ajak kau pergi jalan-jalan ni. Nak ikut?"

"Pergi mana?"

"Alex."

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 



Angin bertiup kencang hari ni. Entah kenapa, aku rasa macam nak pakai sweater pulak sebab suhu agak sejuk secara tetiba hari ni. Seawal pukul 7.30 pagi aku menjejak ke kuliah perubatan kasr el-ainy, sebab hari ni kami ada kelas tambahan untuk praktikal anatomi. Maklumlah, dengan musim peperiksaan bakal tiba, ditambah pula dengan silibus lower limb yang belum habis sepenuhnya lagi menyebabkan masa belajar kami 5 kali seminggu ditambah menjadi 6 hari. 

Tiada cuti pada hari khamis. Tsk.


Hari ini una dengan sc-nya sama-sama pergi menjejak bumi Iskandariah. Tinggal lah aku dengan fairuz, berdua menyambung stadi-gembira kami. Semalam una ada call, tanya, adakah aku nak ikut dia pergi Alex? Entah kenapa, rasa hendak duduk rumah mencengkam diri. It's so not like me! (ayat ntahpape). 

Sedih una menutup perbualan kami. Tsk. I wish I could join. 

Sekarang baru nak mula cuti easter, maka banyak aktiviti mula diadakan; termasuklah satu trip ke Dumyat. Satu tempat nun dihujung persisiran pantai mesir, tempat bertemunya sungai nil dengan laut merah. Dan ia juga dikatakan sebagai tempat berlakunya peristiwa antara Nabi Musa dan Nabi Khidir. Menarik, bukan?

Tapi aku dah pernah pergi masa WING hari tu. Tsk lagi.


= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 



dalam kelas anatomi.


Pasal exam pulak. Huh, lagi 2 minggu je nak start exam praktikal fisiologi. Cuak, cuak, cuaaaakkk. Dah lah ada sesi oral masa exam nanti. Mane tak kalut. Takut tergagap-gagap masa nak jawab exam nanti. 

Untuk sesiapa yang nak tahu, exam kitorang stail macam SPM. Segala apa yang kitorang belajar masa sem1 dan sem2 akan keluar masa final ni. Ada 3 paper untuk satu subjek. Pelajar akan diuji secara praktikal, oral dan writting. Markah yang dibawa oleh exam final ni sangat besar, merangkumi 80% daripada total marks, kalau tak silap. Dan kerana itulah, i'm dead now. Waaaaaa. Nak baca dan ingat sume bende dalam buku tu. 


Nabila, study sungguh-sungguh. Kau tak nak repeat paper, kan?

Mestilah.

demi Malaysia, aku rela!

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 

NB: Maaf, tajuk tak kene dengan kandungan post. Hehe. btw, cuma nak mai khabaq, ak berjaya buat lapan ciskek dalam bulan ni. Gojes tak? Hahha.

NB(II): Kitorang dah nak habis pengajian tahun pertama di mesir ni, jadi ape lagi, amek gamba laaaaa~ 

NB(III): It's spring now! *Moe-moe-moe-moe*

tu fairuz, una dan aku. Hehehe,






4 comments:

Fath~ said...

nabilaaa... nk ciskek tuuuuuuuuuuuuuuu...................:(

harumaki said...

nanti balik msia yeee :)

Anonymous said...

Takde ke gambo semua pakai baju doktor?

harumaki said...

ade ade! kitorang satu batch pakai kot doktor.