Wednesday, October 10, 2012

word-less #5

Assalamualaikum :)

Pagi masih gajah (?), dan di dapur sudah ada bunyi kelentang kelentung orang memasak. Syabas bete! Mereka selalu masak disebabkan ak yang kerap merengek kelaparan pada waktu pagi sejak pulang dari malaysia 3 minggu yang lalu. Itulah yang timbul term 'perut jetlag' tu.

Hari ini kami akan officially start ber-SC kembali, bersama ahli SC yang lama. Tapi dengan kakak SC yang baru. Harap boleh menggunakan peluang ini untuk grasp segala butir butir cinta menarik daripada Allah yang memang sememangnya nak disampaikan kepada kita melalui perantaraan sahabiah :)

Selamat ber-SC untuk semuaaa!


Sebenarnya excited jumpa pic kat atas ni. Rasa nak buat header blog je. Hehe.


Hari tu ada interview si-budak-cool arha tentang senyuman. Sangat teringin nak share pendapat beliau sebab ia sememangnya lawaks. Haha. Arha seorang budak yang cool jadi bila dia senyum, cepat-cepat mandible dia retract kepada usual position (haha sukati aku je tulis camni. Habis lah~).

Tapi dia kata setakat ni dia tak pernah senyum tarik-tarik atau paksa-paksa. Dia senyum bila dia mahu, dan kalau dia taknak senyum, dia tak senyum la. Tapi biasanya kalau dia nampak kami dia akan senyum. Dan dia selalunya senyum. Acane tuh?

Means=selama ini semuanya ikhlas. Gitu? Comelnyaaa!

Ohh, tak jadi la word-less hari ni. Ahaks.


Seorang sahabat Rasulullah SAW, Abdullah bin Al-Harist menyatakan,“Tidak pernah aku melihat seseorang yang lebih banyak tersenyum daripada Rasulullah SAW.”
(Hadis riwayat At-Tirmizi)


Kekadang, bukan susah pun nak menghadiahkan senyuman, tetapi kita je yang bajet hotsetap taknak gerakkan otot muka untuk mempamerkan senyuman di wajah kita. Kenapa kita taknak senyum sedangkan idol utama kita, Rasulullah pun merupakan penyenyum tegar.

Jadi, marilah bersenyum. Why? Because you can-lah!





Sekian :)

Err, ada ke orang protract mandible dia bila senyum? Sesuki hati je.

No comments: