Tuesday, March 22, 2011

pisang?


Assalamualaikum:) (sekali lagi)

Haha..taktau kenapa. Nak buat post pasal pisang. High ke hape ak ni. Anyway, sini nak cerita pasal hikayat seorang bernama s.a.y.a dengan p.i.s.a.n.g. Tak dinafikan, banyak bende yang akan ak ingat acapkali memandang pisang dengan penuh sayu.

Dulu, ak tak suka kat pisang. Sangat tak suka. Lagi-lagi ibu masa muda2 dulu memang kerjenye masak pisang goreng time petang for almost everyday. Kenapa? Sebab mbah saya ada kebun pisang yang sangat luas. (Eceh....tader la SANGAT..hiperbola jap) So kami tak pernah keputusan pisang. Sebab kenapa tak suka? Faktor yang tidak mampu dikenalpasti.

Dan bila masuk middle school, kat hostel ada bagi makan pisang dalam menu mereka. Start dari situ kot, bole terima sikit2 pisang dalam hidup. Just tak bole tahan. Manis sangat, sampai ak rendam pisang tu dalam air dulu, br makan. alasan= nak kurangkan manis..(padahal sama je) Haha. dan ak tatau sejak bila, ak suka makan cengkodok pisang bila balik rumah.. Suka sangat...!!! Dan akhirnya ia membawa kepada kesukaanku untuk makan pisang yang real pulak...waaa... (cerita yang pelik~) : Tapi time F5 tu still makan pisang yang kene celup dengan air masak dlu...

n...bila nampak pisang, bende first yang ak akan ingat ialah...BANANA...yeah,..penggemar pisang nombor satu negara sliss... Then, teringat kat monyet (haha...monyet sliss gak..) , dompet hajar (monyet ade bunga kat kepala) , cengkodok pisang pija (slalu buatkan untuk ak..thanks a lot..haha..), pisang montel sliss (yeaahhh..!~ dah lama tak jumpa sticker tu ) dan boomerang...(adooiii~..plkn punye cerita..)... haha..pisang memang banyak guna, kan?

Ok la, tu je kot...salam.
Saja guna ayat standard mamat pakai spek tebal 10 inci.
the end.

4 comments:

Husna As Saedah :) said...

ceh~~pissang montel yg sering menjadi habuan tong sampah...kadang2 klu nasib pisang tu baik pon time ak x lawas..hahahah

harumaki said...

tapi ade yang still mengejar pisang tu..cm hajar..haa3

hajarhadis said...

oooooo kutuk ak ea...
ak ske pisang xde r sampai amek kat tong sampah...btw pisang mmg sedaapp an???

harumaki said...

haha..stuju aja~
lagi2 kalo kne celup ngan air msk.